Twoja domena wygaśnie za 7 dni. Opłać przedłużenie. Nie daj się nabrać na takie wiadomości!

Data wpisu: 20.04.2018
Zdjęcie główne #1265 - Twoja domena wygaśnie za 7 dni. Opłać przedłużenie. Nie daj się nabrać na takie wiadomości!

Nasi klienci coraz częściej zgłaszają, że otrzymują podejrzane maile i wiadomości SMS z informacją, jakoby dobiegał końca okres utrzymania ich domen www. Postanowiliśmy przyjrzeć się sprawie i już wiemy, że jest to perfidne działanie konkurencji. Ostrzegamy przed tym na naszym blogu, ponieważ wiele firm może dać się nabrać na nieuczciwe praktyki pozyskiwania klientów, czy – pisząc dosadniej – wyłudzania pieniędzy.

Zawsze uważnie przeczytaj taką wiadomość

Posłużymy się przypadkiem, który dotyczył bezpośrednio jednego z naszych klientów. Otrzymał on SMS, w którym przeczytał, że w ciągu 7 dni wygaśnie jego rzekoma domena. Autorzy wiadomości wzywali do szybkiego kontaktu i opłacenia usługi na kolejny rok. Wszystko wyglądało w miarę wiarygodnie, poza pewnym szczegółem.

Klient ma wykupioną domenę – za naszym pośrednictwem – z końcówką .pl. SMS informował natomiast o wygaśnięciu domeny .com.pl. Klient takiej domeny nie ma i nigdy nie miał. Jest to więc zwykłe oszustwo. Trzeba jednak przyznać, że dość sprytne.

Na czym bazują oszuści?

Przede wszystkim na tym, że odbiorcy takich wiadomości nie zapoznają się dokładnie z treścią. Ponieważ przedłużenie domeny nie wiąże się z jakimś gigantycznym wydatkiem, wielu przedsiębiorców „z automatu” opłaci dostarczoną fakturę, nie mając pojęcia, kto właściwie jest adresatem przelewu.

Takie działanie trzeba uznać za wybitnie naganne. Niestety, ale machlojki konkurencji odbijają się na całej branży hostingowej. Bywa, że obrywamy po uszach za nieswoje sprawki. Klienci dzwonią i piszą żądając wyjaśnień, narzekają na zbyt nachalny proces przypominania o kończącym się okresie utrzymania domeny, podczas gdy my nie mamy z tym nic wspólnego.

W Soluma Hosting NIGDY nie wysyłamy klientom wezwań do zapłaty. Każdy klient, który wykupił u nas usługę, ma swojego opiekuna monitorującego jego sprawy. Gdy faktycznie zbliża się okres uiszczenia opłaty za przedłużenie usługi, to taka informacja jest wysyłana na adres e-mail klienta z odpowiednim wyprzedzeniem. Często zawsze dzwonimy i przypominamy o konieczności uiszczenia opłaty.

Nie daj się nabrać

Proceder rozsyłania fałszywych wezwań do opłacenia przedłużenia nieistniejącej domeny stale się rozwija. Trzeba na to bardzo uważać. Jeśli dostaniesz taką podejrzaną wiadomość, to zawsze w pierwszej kolejności skontaktuj się ze swoim dostawcą usługi hostingu. Ten na pewno szybko wyjaśni sprawę. Nigdy też nie opłacaj faktur, które są wysyłane z nieznanych Ci adresów bez wcześniejszego sprawdzenia źródła ich pochodzenia.

Autor wpisu: Soluma Hosting, Maciej Dzieniszewski